حزب دمکرات کردستان: مردم کردستان بە کمک هم‌میهنان خویش بشتابید!

زمین‌لرزه‌ی شامگاه ‌یکشنبه ‌٢١ آبانماه ‌که ‌کلیه‌ی مناطق کردستان ایران و چند منطقه‌ی ایران و بخش گسترده‌ای از کردستان عراق را دربرگرفت، متأسفانه ‌زیان و خسارات مالی و جانی فراوانی در پی داشت.
بدلیل این زمین‌لرزه‌ که ‌مراکز زلزله‌نگاری‌ قدرت آنرا ٣/٧ ریشتر اعلام کرده‌اند، تاکنون صدها تن جان خود را از دست داده ‌و هزاران نفر نیز مجروح شده‌اند و جستجو برای یافتن قربانیان احتمالی دیگر این زمین لرزه‌ در زیر آوار ادامه ‌دارد.
طبق گزارشاتی که ‌در کردستان و از قول مصیبت‌دیدگان این فاجعه ‌منتشر می‌گردند، علیرغم آنکه‌ خسارات این زلزله‌ی شدید از همان نخستین ساعات فراوان و گسترده‌ بوده‌است، اما شیوه‌ی امدادرسانی مراکز درمانی ذیربط و خدمات عمومی دولتی و حکومتی با انتقاد شدیدی مواجه‌ گشته‌است، به‌ نحوی که‌ شامگاه‌ گذشته‌ صدها تن از مردم مصیبت‌زده‌، بدون چادر و سرپناه‌ شب را سپری کرده‌اند و نحوه‌ی رسیدگی پزشکی به‌ مجروحین این رویداد نیز در حد گستردگی فاجعه‌ و نیازهای آن نبوده‌است.
همچنانکه‌ فرماندار قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و دیگر مناطق زلزله‌زده‌ی کردستان اعلام کردند که ‌با مشکل نبود چادر برای اسکان زلزله‌زده‌گان مواجه‌ هستند و خواستار رسیدگی فوری گشتند، آنهم در شرایطی که ‌سوز و سرما در این مناطق، مردم مصیبت‌دیده ‌را با مشکلات مضاعفی روبرو ساخته‌است.
حزب دمکرات کردستان در رابطه ‌با این رویداد جانگداز با مردم زیان‌دیده‌ی کردستان ایران همدردی کرده‌ و ضمن عرض تسلیت به‌ خانواده‌ و بازماندگان قربانیان این زمین‌لرزه‌، برای مجروحان این حادثه ‌شفای عاجل آرزو می‌کند و از مردم کردستان می‌خواهد که ‌با تمام توان و امکانات به ‌یاری خواهران و برادران و هم‌میهنان مصیبت‌دیده‌ بشتابند.

دفتر سیاسی
حزب دمکرات کردستان
٢٢ آبان ١٣٩٦